Aibel inngår samarbeid med Reach Subsea

Stavanger 19. mai 2016

De to selskapene har inngått en formell samarbeidsavtale for å kunne gjennomføre mer komplekse prosjekter.

Aibel and Reach Subsea has entered into a formal cooperation agreement for projects within subsea oil and gas, renewables, ship and rig repairs and decommissioning of existing platforms/subsea structures or other offshore installations.
Konsernsjef i Reach Subsea, Jostein Alendal (t.v.) og Aibels konserndirektør for Haugesund Verft, Bjørn Tollefsen, signerte avtalen i dag.

Aibel og Reach Subsea har inngått en formell samarbeidsavtale for prosjekter innen subsea olje og gass, fornybare ressurser, skips- og riggrepreasjoner samt avvikling av eksisterende plattformer, subsea-strukturer og andre offshore-installasjoner.

De to selskapene opererer innen de samme markedssegmentene, men har ulike kundebaser og tilbud.

– Samarbeidsavtalen gjør at vi kan tilby et mer omfattende og komplekst produkt, og gjør oss kvalifisert til å gjennomføre prosjekter vi ikke kunne ha utført alene, sier Aibels konserndirektør for Haugesund Verft, Bjørn Tollefsen.

Tollefsen er sikker på at et tett samarbeid mellom Aibel og Reach Subsea vil åpne spennende nye muligheter for de to selskapene.

– Ved effektivt å ta i bruk ressurser fra begge parter, vil vi kunne levere komplekse prosjekter som omfatter prosjektledelse, prosjektering, fabrikasjon, installasjon, MC (mekanisk ferdigstillelse), idriftsettelse, nedstenging og marine tjenester/operasjoner med ROV (fjernstyrt undervannsbåt), sier han.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon:
Bjørn Tollefsen, EVP Yard Haugesund – Aibel: +47 905 19 025

Selskapets rundt 4.500 medarbeidere i Norge og internasjonalt er engasjert på land og offshore. Med sine 8 lokasjoner i Norge er Aibel lokalisert nær sine kunder. I tillegg til virksomheten i Norge har Aibel virksomhet i Thailand, Singapore og Danmark.

Published 2016-05-19, 12:17 CET Updated 2016-05-19, 12:17 CET