Ny jobb til Aibel Singapore

Stavanger, Norge, 16. september 2015

Australske Woodside har tildelt Aibel et FEED-oppdrag i forbindelse med tilknytningen av produksjonsskipet Nguijama-Yin.

Prosjektet Greater Enfield Development består i tilknytning av det flytende produksjonsskipet (FPSO) Nguijama-Yin. Dette innebærer at det må gjøres diverse modifikasjoner både på selve skipsdekket, skroget og dreietårnet. Aibels oppdrag omfatter prosjektering og innkjøpstjenester knyttet til dette.

Kontrakten har også en opsjon på selve gjennomføringsoppdraget.

– Dette er et viktig oppdrag for Aibel, som vil styrke vår erfaring med leveranser til flytende produksjonsskip. Aibel Singapore har gjennom flere selvstendige prosjekter bevist at de klarer å levere riktig gode resultater. Det er jeg sikker på at de vil gjøre også denne gangen, sier konserndirektør for Feltutvikling, Nils Arne Hatleskog.

Aibel's Sinagpore office
Aibels Singapore-kontor.

Ny kunde
Woodside Energy Ltd. er en ny kunde for Aibel i Singapore. Det er derfor med ekstra spenning at leder for Aibels Singapore-kontor, Ramalingom Venkateswaran, ser fram til å starte på oppdraget.

– Dette gir oss muligheten til å jobbe direkte med Australias største uavhengige olje- og gasselskap. Jeg håper det kan være en døråpner til at Aibel også kan levere andre tjenester knyttet til deres nye og etablerte felt, sier Venkateswaran.

Selskapets rundt 5.000 medarbeidere i Norge og internasjonalt er engasjert på land og offshore. Med sine 8 lokasjoner i Norge er Aibel lokalisert nær sine kunder. I tillegg til virksomheten i Norge har Aibel virksomhet i Thailand, Singapore og Danmark.

Published 2015-09-16, 07:15 CET Updated 2015-09-16, 07:15 CET