Oda subsea-jobb til Aibel

Stavanger, Norge, 4. april 2017

Aibel skal levere en undervannsmanifold og struktur til et integrert fundament til TechnipFMC.

Oda subsea job for Aibel
(Foto: Øyvind Sætre)

Arbeidet starter umiddelbart og avsluttes andre halvår 2018. I løpet av denne tiden skal Aibel bygge og levere flere strukturelementer til bruk på havbunnen, deriblant en undervannsmanifold. Prosjektet vil på topp engasjere inntil 50 medarbeidere ved verftet i Haugesund.

– Denne tildelingen befester vår posisjon som leverandør til subsea-markedet. Sammen med flere andre pågående prosjekt, sikrer det god aktivitet ved verftet framover. Vi gleder oss til å ta fatt på arbeidet, sier konserndirektør for Modifikasjoner og verftstjenester, Bjørn Tollefsen.

Sommeren 2016 signerte Aibel en fireårig avtale med TechnipFMC for fabrikasjonstjenester. Dagens tildeling er et avrop på denne avtalen og skal leveres i forbindelse med TechnipFMC’s engasjement i Oda-prosjektet. Centrica er sluttkunde i prosjektet og operatør for Oda-utbyggingen i Norskehavet. Planlagt produksjonsstart på feltet er i 2019.

Selskapets rundt 4.000 medarbeidere i Norge og internasjonalt er engasjert på land og offshore. Med sine sju lokasjoner i Norge er Aibel lokalisert nær sine kunder. I tillegg til virksomheten i Norge har Aibel virksomhet i Thailand, Singapore og Danmark.

Published 2017-04-04, 09:39 CET Updated 2017-04-04, 09:39 CET

Mediekontakt